Timen


Timen
Hieronder leggen we uit wat timen inhoudt en hoe je een zo net als mogelijke time kan neerzetten.

- Timen
Timen kan je zowel defensief als offensief inzetten, het idee achter een time is ervoor zorgen dat jij minimale schade oploopt en de tegenpartij natuurlijk maximale. In het offensief moet je daarom bijvoorbeeld zorgen dat je vuurschepen voor je land clears hebt 'getimed'. En in de verdediging moet je proberen bijvoorbeeld biremen tussen de vuurschepen en landclears van de tegenpartij te krijgen.

Voorbeeld van een goed getimed kolo aanval;
Att
Vc -> 21:59:57
Lc -> 21:59:58
Lc -> 21:59:59
KOLO -> 22:00:00
Os
Bir -> 22:00:01
Ld -> 22:00:01

Zoals hierbovenstaande in het voorbeeld aangegeven is, zal de tegenstander in alle waarschijnlijkheid enkel zijn stad nog kunnen redden door deze vol te gooien.

Echter is er nu iets dat innogames heeft gemaakt om t interessant te maken. De anti timing regel, dit wilt zeggen dat jouw time (op elke wereld) een afwijking kan meenemen van -10 tot +10 sec!

Voorbeeld:
'Afgedrukt' op aankomst tijd 21:59:49. Uiteindelijke aankomst tijd 21:59:57

Zoals te zien is heeft de time afwijking er 8 Seconden bij gezet. Welnu komen we op de vraag, hoe of wat is hier tegen te doen?

- Slow Unit Use
'Slow Unit Use' is een simpel trucje die de troepen in je stad vertragen, door er bijvoorbeeld een trage transportboot bij te doen. Mocht je Time dan misgaan, bied dit je nog een extra kans! Bij biremen kan je zo wel 4 x snipen, trage transportboot, snelle transportboot, tireem of enkel biremen

- Cancel, Set. GO!
Hierbij moet je werken met tabbladen, je moet maximaal 5 keer het zelfde tabje klaarzet. Lukt het de eerst keer niet kan je hem snel annuleren en een andere sturen tot er een perfecte time uitkomt. 

- Kolo's barricaderen
Voordat we te werk gaan, het barricaderen van een kolo kan enkel wanneer de tegenstander eerst een aantal getimede aanvallen inzet. Stel dat er 2 aanvallen binnenkomen, de eerste om 11:55:45 en de ander om 11:55:50. Dan kan je een kolo na 11:55:50 verwachten. Probeer direct bij alle steden die in de buurt liggen te kijken (vanuit de onder vuur liggende stad) hoe laat een mogelijke kolo uit die stad moet vertrekken (om rond 11:55:55 aan te komen). Probeer dan een volle haven-clear door 5 aanvallen te splitsen en ze allen één voor één (met ongeveer 1 a 2 seconde verschil) rond 11:55:55-de kolo vaartijd te laten aankomen op de stad/steden waaruit je een kolo kan verwachten. Hierdoor zit de tegenstander in een dilemma. Hij kan namelijk zijn kolo dodgen, maar dan zal hij zijn kolo minder goed kunnen timen en ontstaat er een gat waarin jij makkelijk ondersteuning in kan timen of hij kan biremen bij de kolo neer zetten. Maar als hij dat doet zal zijn kolo 50% minder biremen bevatten.

- Dodgen
Dodgen is een handigheidje die ervoor zorgt dat je jouw troepen (die behoren aan de desbetreffende stad) precies terug hebt wanneer je dat wilt. Erg handig bij een kolo aanval op jouw dorp!

Dit is een voorbeeld:
Tijdstip kolo: 23.59.50
Def wegsturen: 23.55.49 (-4 min, -1 sec)
Off wegsturen: 23.55.51 (-4 min, +1 sec)
Annuleren: 23.57.49 (2 min)
Terug thuis: 23.59.49 (2 min)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten